Liczby starożytne pochodzące z niepamiętnych czasów i miejsc są wplątywane przez władających Mocą w inkantacje aby spowielić ich efekt lub w ogóle umożliwić działanie. Zaklęcia które wykorzystują ich właściwości najczęściej są używane przez magów kasty żywiołów, planistów i nekromantów. Oto zasady tworzenia tych magicznych cyfr. Należy dodać że nie istnieją pojedyncze ich symbole a jedynie zapis fonetyczny.
Tak oto: 1 to Ut 2 to Zel 3 to Roft 4 to Grut 5 to Quip 6 to Seln 7 to Rufn 8 to Pogn 9 to Felt 10 to Utyk
Liczby od 10 do 19 tworzymy poprzez dodanie do stosownej liczby od 1 do 9 końcówki -yk np. Selnyk (16) Liczby dzisiątek tworzymy poprzez dodanie -ytu do stosownej liczby od 1 do 9 np. Pognytu (80) Jeśli chcemy do podobnej liczby dodać jedności dopisujemy -e- pomiędzy nią a jednością np. Feltytuerufn (97) Większe liczby tworzymy na zasadzie mnożenia np. dziesięć dziewięćdziesiątek szóstek. Liczby te stawia się zawsze przed inkantacją lub jej docelowym elementem.
O ile planistom i magom żywiołów Liczby Starożytne służą do podawania współrzędnych a nie ilości to inni magowie wykorzystują je do powielaniu czarów. Trzeba jednak wówczas pamiętać że wprost proporcjonalnie zwiększa się też ilość potrzebnej many i nie każdy czarujcy może podołać.
|